Elbilar

Test: Jaguar I-Pace – läcker men frustrerande

SIluetten är läcker, men måste ses i verkligheten
SIluetten är läcker, men måste ses i verkligheten
Den raka höga aktern är speciell
Den raka höga aktern är speciell
Traditionell förarplats, trots eldrivlinan
Traditionell förarplats, trots eldrivlinan
”Växelspaken” är knapparna till vänster. TIll höger justeras körläge samt markfrigång
”Växelspaken” är knapparna till vänster. TIll höger justeras körläge samt markfrigång
Head up displayer är inte ett av Jaguars starkare kort
Head up displayer är inte ett av Jaguars starkare kort
Dörrhantagen skjuts ut när man öppnar dörren – och glömmer man låsa händer det här...
Dörrhantagen skjuts ut när man öppnar dörren – och glömmer man låsa händer det här...
I-Pace är 100 procent Jaguar – med allt vad det innebär
I-Pace är 100 procent Jaguar – med allt vad det innebär
Ett stort och praktiskt utrymme har man lyckats få till.
Ett stort och praktiskt utrymme har man lyckats få till.

Ett stilistiskt utropstecken och en rejäl dos körglädje, men det finns saker som britterna inte lyckas få ordning på i sin elbil.

Publicerad

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här