ELBILAR

Lotus teknikansvarige: ”Vi har utvecklat lite i blindo”

Lotus teknikansvarige ingenjör Sylvain Verstraeten framför en Lotus Eletre
Lotus teknikansvarige ingenjör Sylvain Verstraeten framför en Lotus Eletre

Lotus har i elektrifieringens tidevarv lämnat en del av sitt arv bakom sig, men inte allt. Det menar företagets teknikansvarige ingenjör Sylvain Verstraeten.

Publicerad Uppdaterad

Nämn Lotus och de flesta vet vad det handlar om. Tankarna går antingen till Formel 1, små lätta sportbilar eller för den delen James Bond ikoniska ”ubåts-bil”. Oavsett vad man tänker på är det framförallt körprestanda som märket förknippas med. 

När Lotus nu gick in i elbilsåldern valde de att helt vända blad. Första modellen blev en stor crossover och efter den är en rejäl GT-vagn på väg ut. 

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här