ELBILAR

Nicolas López Appelgren, vd för Lynk&Co, framför en modell av Geelygruppens nya laddhybriddrivlina

”Där tror jag många västerländska företag har en hel del att lära sig”

De såg sig som ”rebeller” – men har nu vuxit upp. Lynk & Co är det kinesiska elbilsmärket med huvudkontor i Göteborg men all tillverkning i Kina. Nu gör märket en totalomstöpning av sitt koncept, lanserar en första elbil och letar sätt att komma runt EU:s strafftullar. 

Publicerad Senast uppdaterad

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →

Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här