Digitalisering

Nordeas nätkunder utelåsta

Foto: Scanpix

I månader har kunderna haft svårt att komma åt internetbanken. Nu trasslar betaltjänsterna för 1,6 miljoner, rapporterar Aftonbladet.

Publicerad

Dagarna efter löning, precis före månadsskiftet är det rusningstrafik på bankernas nättjänster. Men för den som har sina pengar hos Nordea kan det bli svårt att komma in för att få betala räkningar och skulder betalas.

– Trögheten har pågått i ett antal månader nu. Det finns någon typ av flaskhals i systemet som skapar de här problemen, säger Ingemar Borelius, chef för Nordeas internetbank i Sverige.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här