Startup

Vinnare på kundens affärer

Vd Fredrik Arnander ser ljust på framtiden trots konjunkturläget. Onlinemarknadsföring växer så det knakar. Foto: Jörgen Appelgren
Hela Fast-50-listan. Klicka på bilden för en större version.

Tillväxtföretag nummer ett i år är internetföretaget Keybroker, som hjälper företag till  lönsam onlineförsäljning. Med en tillväxtökning på 5 700 procent på fem år utklassar bolaget resten av fältet.

Publicerad

Keybroker hjälper företag att annonsera på internet, via Google, Facebook och andra kanaler. Teknikföretaget köper digitala media, sök, socialt, mobil, bannerannonser och webb-tv och syns därmed på de plattformar som människor ägnar sin tid åt i dag. En nyckel till framgång har varit att Keybroker tar betalat först när klicket leder till affär.

– Förra veckan hade vi cirka 400 miljoner annonsvisningar, det leder till ungefär 40 miljoner kronor i försäljning för våra kunder. Vi tar inte betalt för annonsvisningar och klick, som inte leder till att någon köper, säger vd Fredrik Arnander.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här