Startup

Wrapp: Presentkort till kompisarna lockar till butiken

Genom att lägga en del av marknadsföringsbudgeten på digitala presentkort kan en butik locka fler kunder.

Publicerad

Du vet vilka intressen dina vänner har och kan ge dem presentkort som passar, utan att det kostar dig något. Det är idén bakom Wrapp.

Företaget tar betalt när någon aktivt har valt att ladda ner presentkortet i sin Wrapp-app. I december 2012 gav användarna bort en miljon presentkort varje vecka. Ungefär vart tionde användes som betalning vid ett köp.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här