Företagets målsättning är hög: Plattformen ska bli världens mest använda. För att nå dit prioriteras enkelhet, företagets vd Carl Waldekranz jämför gärna med populära bloggverktyg som Tumblr och Wordpress. Precis som Wordpress ska Tictail vara utbyggbart. Grundfunktionen är gratis, extratjänster kostar pengar.
Målgruppen är i första hand små företag snarare än globala jättar. Men bland de 10 000 butiker som hittills öppnat på Tictail finns också de senare, H&M-ägda Cheap Monday är två exempel.
Tictail
Gör: Plattform för nätbutiker.
Ort: Stockholm.
Startår: 2011.
Anställda: 10.
Omsättning 2012: 0,5 mkr.
Riskkapital: Ca 11 mkr.
Huvudägare: Grundarna.
Kommentarer
Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.
Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.