Tictail: Låter små företag starta webbutik

2013-04-16 18:15  

Du driver ett litet företag och vill börja sälja dina varor på nätet. Med Tictails plattform ska du kunna öppna en webbutik med några klick.

Företagets målsättning är hög: Plattformen ska bli världens mest använda. För att nå dit prioriteras enkelhet, företagets vd Carl Waldekranz jämför gärna med populära bloggverktyg som Tumblr och Wordpress. Precis som Wordpress ska Tictail vara utbyggbart. Grundfunktionen är gratis, extratjänster kostar pengar.

Målgruppen är i första hand små företag snarare än globala jättar. Men bland de 10 000 butiker som hittills öppnat på Tictail finns också de senare, H&M-ägda Cheap Monday är två exempel.

Tictail

Gör: Plattform för nätbutiker.

Ort: Stockholm.

Startår: 2011.

Anställda: 10.

Omsättning 2012: 0,5 mkr.

Riskkapital: Ca 11 mkr.

Huvudägare: Grundarna.

Anders Thoresson

Mer om: Tictail 33-listan

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Debatt