Now Interact: Hjälper nätköpare som tvekar

2014-04-01 18:00  

I en vanlig butik kan säljarna gå fram till kunder som verkar tveksamma och erbjuda dem hjälp. Now Interact utvecklar teknik som ger samma möjligheter för e-handel.

– Vår kärnprodukt är mönsterigenkänning. Vi har en algoritm som bland annat kan identifiera besökare som sannolikt kommer att lämna webbplatsen utan att avsluta sitt köp och erbjuda dem kontakt med en säljare, exempelvis via telefon eller chatt, säger en av företagets grundare, vd Magnus Åström.

Ett företag som använder tekniken är resebyrån Ticket. När säljarna i resebutikerna inte har kunder på andra sidan disken kan de tack vare Now Interacts lösning i stället assistera kunder på nätet.

Now Interact

Gör: Förutspår köpbeteende.

Ort: Stockholm.

Startår: 2010.

Anställda: 17.

Omsättning 2013: 23 mkr.

Riskkapital: 2 mkr.

 Huvudägare: Grundarna, anställda,

affärsänglar.

Anders Thoresson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Debatt