Startup

Epidemic Sound ordnar låten till filmen

Oscar Höglund, medgrundare och vd för Epidemic Sound. Foto: August Dellert

33-LISTAN. Betala en gång för låten och använd den hur du vill. Det är budskapet från svenska Epidemic Sound som tänker förenkla användningen av musik i tv och video.

Publicerad

- Vi vill vara som Ikea – mycket värde för pengarna. Massor med timmar musik, säger Oscar Höglund, medgrundare och vd för Epidemic Sound.

Grundidén är att göra användningen av musik i tv och videoklipp enklare, genom att eliminera mellanhänder och hantering av rättigheter och licensavgifter. Genom att köpa de ekonomiska rättigheterna till musiken kan Epidemic Sound sälja användningen enligt en enkel modell.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här