Startup

”Bli bättre på att känna in målgruppen”

Mai-Li Hammargren Foto: Carl Tériault
Mai-Li Hammargren när hon var talare på finalen för 33-listan 2013. Foto: Christian Rhen

33-LISTAN. Teknikföretag måste bli bättre på att lyssna på sina användare. Först då kan de utveckla innovativa lösningar och göra dessa framgångsrika. Det säger entreprenören Mai-Li Hammargren, huvudtalare på 33-listans regionala final i Linköping.

Publicerad

Mai-Li Hammargren gjorde sig ett namn inom teknikbranschen i slutet av 00-talet med Mutewatch, en klocka med pekskärm och tyst larm.

Bolaget, som Mai-Li grundade tillsammans med Oscar Ritzén Praglowski och Gustav Hammargren, fick snabbt stor internationell uppmärksamhet. Men det dåvarande kapitalklimatet gjorde det svårt för bolaget att få den finansering som behövdes, och 2014 bestämde sig Mai-Li Hammargren och medgrundarna för att avveckla Mutewatch.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här