Telefonproblem lösta – orsaken fortfarande oklar

2018-03-06 10:48  
Foto: Jonas Ekströmer / TT

Under gårdagen drabbades flera myndigheter, landsting och företag av telefonproblem som uppstått hos en underleverantör till operatören Tele2.

Problemen är nu lösta men Tele2 kommer utreda vad som hänt och redovisa det till tillsynsmyndigheten Post- och telestyrelsen (PTS).

– Flera kunder hade positiv utveckling redan igår eftermiddag, och nu på morgonen när växlar och annat sätter igång så har vi sett att allt fungerar, säger Louise Ekman press- och pr-ansvarig på Tele2.

Tele2 måste nu lämna en preliminär rapport till PTS inom 24 timmar och en fulltändig rapport inom två veckor om vad som orsakade problemen och vilka åtgärder som tagits för att det inte ska upprepas.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Dagens viktigaste nyheter

Debatt