En person som Expressen har talat med berättar att hon bland annat fick höra en person sjunga en barnramsa och ett gråtande barn i luren medan hon väntade på att komma fram till Comviq, helägt av Tele2.
– Vi fick en första rapport i går (måndag, reds. anm.) vid lunchtid om ett enstaka fall. Eftersom vi har ett gemensamt system med Tele2 så kan det även skett där. Det är ett tekniskt fel i ett it-system som används i vår kundtjänst, säger Viktor Wallström, kommunikationschef på Comviq till Expressen.
Till TT säger Viktor Wallström att samtalen som inringarna fick ta del av var andras samtal till Comviqs kundtjänst.
– Det är naturligtvis helt oacceptabelt och vi gör nu allt för att det inte ska ske igen. Felet är åtgärdat nu, säger han.
Till DN bekräftar Tele2 det inträffade.
– Vad vi vet dagsläget är att det inträffade beror på ett tekniskt fel i ett it-system i vår kundservice. Felet uppstod på grund av hög belastning, säger Daniel Wahlström på Tele2:s presstjänst till DN.
Kommentarer
Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.
Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.