Premium

Så ska den uppkopplade salladsbaren erövra världen

Med sin plocksallad har Picadeli tagit över var och varannan mataffär i Sverige. Men genomslaget hade inte varit möjligt utan sensorer och moln.

Publicerad

– Allting är samlat här, allt butiken behöver ha koll på finns i appen, berättar Linda Larsson som är affärsutvecklare på Picadeli och visar på telefonen.

Vi står vid salladsbaren på en mataffär i Gamlestan i Göteborg, ett stenkast från Picadelis huvudkontor i en avlagd del av SKF:s kullagerfabrik. Strimlade morötter, kycklingspett och burkar med salladsdressing är prydligt uppradade i bunkarna.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här