Premium

Provkörning: Audi RS E-tron GT – ”En förvånansvärt mjuk tuffing”

Den första av sitt slag, men långt från den sista. RS E-tron GT är ett nytt kapitel för Audi och ger en helt annan bild av beteckningen RS. Så hur är el-prestandabilen att köra? Det berättar Felix Björklund, som har testat.

Publicerad

Det har nu gått ett tag sedan Audi presenterade sin första E-tron. I dagens modell-bukett har man nu tre olika elbilar (fem om man räknar Sportback-versionerna som egna modeller) på tre olika plattformar.

Självklart är det här en av fördelarna av att tillhöra en stor koncern, men det innebär även att modeller utvecklas annorlunda – och risken är stor att man förlorar en del av märkeskänslan.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här