Premium

Produktchefen om nya Volvo C40: ”Design och high tech”

Med helelektriska C40 tar Volvo ett radikalt steg bort från sin historia. "Vi vill inte göra något blygt – den ska ta för sig", säger Volvos David de Val till Ny Teknik.

Publicerad

Det går inte att säga annat än att Volvo inte blivit vid sin läst när det kommer till C40. Modellen är trendig, opraktisk och skriker ”design”. Låter det som tre ord du skulle kunna applicera på tillverkarens långa historia av kombibilar?

Så, vad är då vinsterna? Vad vill man åstadkomma med sin nya trend-produkt? Den frågan tog Ny Teknik vidare till David de Val, produktchef för vad som beskrivits som ”den mest opraktiska Volvon någonsin”.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här