Premium

Därför satsar Volvo Cars på att sälja bilar online

Enkelt, snabbt och online. Nu har Volvo förklarat hur de tänker sig att de ska sälja bil framöver. ”Vi tror att kunder vill köpa bil som de handlar ett par skor eller jeans online”, säger Magnus Fredin på Volvo.

Publicerad

När Volvo under tisdagen presenterade sin framtid var det ett par grundpelare som den vilade på. Det var att man kör fullt på med nedmonteringen av fossildrift och att man nu tar klivet in och ska bli e-handlare. Två trender i tiden absolut, dock var tillverkaren inte allt för konkret i hur planen såg ut.

Nu har Volvo Sverige gått på djupet i frågan. För Ny Teknik förklarar de hur bolaget från och med nu kommer att sälja bilar.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här