Genombrott för svensk doldis

2011-08-04 13:40  

Den svenska hörlurstillverkaren Jays har lyckats få till ett samarbete med en stor elektronikkedja.

Det är tufft att ta sig in på hörlursmarknaden. Jays grundades 2006 av bland andra Jens Nylander (”Jens of Sweden”) och har sakta men säkert svenska hörlursmärket tagit plats.

Nu har hörlurstillverkaren lyckats få till ett samarbete med en av världens största elektronikkedjor. Best Buy kommet att sälja Jays hörlurar i sina butiker runt om i Kanada.

- Att komma in på den kanadensiska marknaden hos Best Buy som är en av världens största kedjor är viktigt för oss. Det är ett första steg i ett samarbete med Best Buy. Best Buy har olika uppköpare för i varje land som de är etblerade men det här gör att vi lättare kan komma in även i andra länder där Best Buy finns.

Best Buy är bland annat väldigt stort i USA. Jays hörlurar går redan att köpa där hos två kedjor men förhandlar just nu med flera aktörer.

Elektronikjätten Best Buy har runt 150 butiker i landet. Totalt har Best Buy 1 150 butiker i USA, Kanada, Mexico, Puerto Rico, Turkiet och Kina.
Ny Teknik har tidigare försökt få Jays hörlurar sågade av en kräsen teknikexpert men utan framgång. Läs mer här.

Yvonne Edenholm

Mer om: Jays

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Debatt

Läs mer