Populärteknik

Apple vill stoppa litet bolags päronlogotyp

Riskerar du att förväxla ett äpple och ett päron?

Som att jämföra äpplen och päron? Inte enligt Apple, som tycker att Prepears logotyp är för lik Iphone-jättens ikoniska äpple.

Publicerad

”Minimalistisk fruktdesign” och ett ”blad vinklat åt höger” är saker Apple uppenbarligen tycks anse att de har sista ordet om. Det är iallafall några av de formuleringar som Apple använder när de nu vidtar juridiska åtgärder mot måltidsappen Prepears utgivare, Super Healthy Kids. Det rapporterar Macrumors.

Det ovanliga i det här fallet är dock inte ett storbolags absurda syn på varumärkesskydd, utan på att lilla Super Healthy Kids bestämt sig för att göra motstånd.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här