”Minimalistisk fruktdesign” och ett ”blad vinklat åt höger” är saker Apple uppenbarligen tycks anse att de har sista ordet om. Det är iallafall några av de formuleringar som Apple använder när de nu vidtar juridiska åtgärder mot måltidsappen Prepears utgivare, Super Healthy Kids. Det rapporterar Macrumors.
Det ovanliga i det här fallet är dock inte ett storbolags absurda syn på varumärkesskydd, utan på att lilla Super Healthy Kids bestämt sig för att göra motstånd.
”Det är en väldigt skrämmande upplevelse att bli juridiskt attackerad av ett av de största bolagen i världen, även om vi definitivt inte gjort något fel, och vi har förstått att de flesta bolag bara ger upp och ändrar sin logotyp. Vi känner att vi har en moralisk skyldighet att ta spjärn mot Apples aggressiva juridiska åtgärder mot småföretag och kämpa för rätten att behålla vår logotyp”, skriver Super Healthy Kids i samband med en namninsamling företaget startat för att väcka uppmärksamhet i frågan.
Kommentarer
Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.
Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.