”Konsumenter är värderingsstyrda – blir viktigare för företag att vara transparenta”

2019-08-02

Linda Palmgren, vd för Starcom, är gäst i Digitala Influencer-podden.

Nu har ett nytt avsnitt av Digitala influencer-podcasten släppts, som it-konsultföretaget Consid gör i samarbete med Ny Teknik. I serien träffar Consids vd Peter Hellgren digitala förebilder – denna gång Linda Palmgren, vd för mediabyrån Starcom. Linda Palmgren började sin karriär inom mediabranschen på kommersiell radio. Hon har därefter hunnit med att ta examen som marknadsekonom och axlat en rad roller inom media- och byråbranschen, bland annat som nordisk försäljningsdirektör för det som i dag är Bauer Media samt vd för reklambyrå och senaste tre åren etablerat samt drivit ett influencernätverk. Sedan november i fjol är hon vd på Starcom – Mediabyrån som ser att synergier mellan människor och teknik skapar upplevelser människor älskar och effekten varumärken behöver. Hon sitter även med i styrelsen för Stadium och IAB – branschorganisationen för verksamma inom digital marknadsföring.

Debatt