”Det handlar om hur man bygger sig in i användarens vardag”

2019-07-02

Anna Martinkari, Telias Head of Digital, är gäst i Digitala Influencer-podden.

Nu har ett nytt avsnitt av Digitala influencer-podcasten släppts, som it-konsultföretaget Consid gör i samarbete med Ny Teknik. I serien träffar Consids vd Peter Hellgren digitala förebilder – denna gång Anna Martinkarir, Telias Head of Digital. Anna Martinkari ansvarar för att Telias digitala möte med kunderna i alla typer av kanaler. Hon har innan tiden på Telia tillbringat många år inom finansbranschen då hon tidigare haft roller som E-Business Manager på Citi Bank och cdo på Marginalen Bank, och även hunnit med fem år på American Express, innan finans byttes ut mot telekom 2017. Utöver rollen på Telia sitter hon även med som rådgivare i Stockholm School of Entrepreneurships Advisory board. Anna återfanns på en femteplats på Veckans Affärers lista över de 13 mäktigaste digitalisterna 2016. "Den nya kundlojaliteten handlar om hur man bygger sig in i användarens liv och vardag. Det handlar inte om pris, vem som skriker mest eller vem som är coolast. Utan vem som är i din vardag" säger Anna Martinkari i podden.

Debatt