”Bolag som använder molntjänster har snabbare innovationstakt”

2019-08-02

Anna Wikland, Sverigechef för Google, är gäst i Digitala Influencer-podden.

Nu har ett nytt avsnitt av Digitala influencer-podcasten släppts, som it-konsultföretaget Consid gör i samarbete med Ny Teknik. I serien träffar Consids vd Peter Hellgren digitala förebilder – denna gång Anna Wiklander, chef för Google Sverige. Anna Wikland är Googles Sverigechef sedan drygt tre år tillbaka. Hon tog 2004 en kandidatexamen i marknadskommunikation på California Lutheran University och hade därefter ledande positioner på olika bolags marknadsavdelningar i Los Angelesområdet. 2006 började hon som Sales Director på Keybroker i Stockholm, vilket hon var i knappt tre år innan hon blev Chief Sales Officer på bolaget. Drygt fyra år senare blev hon även vd för bolaget. I januari 2014 började Anna på Google, då som Industry Leader, och drygt två och ett halvt år senare axlade hon rollen som hon har idag.

Debatt