Digitalisering

Svensken som ska utmana speljättarna

Theodore Bergquist. Foto: Jörgen Appelgren

Gamersgate lanserar en gratistjänst för nerladdning av spel. Likt Spotify är affärsiden att reklamen betalar för datorspelandet. Nu flaggar svenska företaget för en eventuell försäljning av bolaget i framtiden.

Publicerad

Vd:n tror man kommer kunna ta bättre betalt än till exempel Spotify. En försäljning av bolaget bör man vänta med tills en ”bättre värdering”.

Svenska Gamersgates affärsidé är att ta betalt för datorspel via reklamintäkter. Bolaget ska erövra Sverige och USA. Datorspelarna ska kunna spela gratis och om några år räknar företaget att omsätta 150 till 200 miljoner kronor, skriver DI.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här