Övriga nyheter

Ska öka Ericssons försäljning med 8 miljarder

Ericsson och Cisco startar ett historiskt partnerskap. Båda räknar med att gemensamma satsningar ska frigöra kostnader och öka försäljningen.

Publicerad

I förra veckan presenterade Ericsson och Cisco ett partnerskap ”för att skapa framtidens nätverk”. Det är en viktig händelse i båda bolagens historia. Tillsammans hoppas de två få snabbare snurr på tillväxten och innovationstakten. En sammanslagning av den typ som Nokia är på väg att göra med Alcatel-Lucent hade sinkat förändringstakten, resonerar bolagen, eftersom det krävt ett godkännande av olika regleringsmyndigheter.

Ericsson blir återförsäljare av Ciscos routrar, vilket varit en av företagets svaga punkter. På sikt räknar Ericsson också att få Ciscos hjälp att komma in hos andra kunder än operatörer.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här