Övriga nyheter

Heta Truecaller har fått växtvärk

Alan Mamedi är tydlig med att Truecaller inte är till salu och att det inte finns några planer på att lämna Stockholm. Företaget har suttit på samma adress i omkring ett år – men nu är det fullt, så det är snart dags att byta lokal igen. Foto: Jörgen Appelgren
Alan Mamedi kämpar för att försöka hålla kvar startup-känslan i Truecaller. Foto: Jörgen Appelgren

Truecaller är ett av Sveriges hetaste nya digitala bolag – men omsättningen är låg och förlusterna fortsätter att stiga. När ska den digitala telefonkatalogen börja tjäna pengar?

Publicerad

100 miljoner användare världen över. 250 000 nya – varje dag.

Det är Truecallers imponerande snabba tillväxt av användare som har gett bolaget uppmärksamhet under de senaste två åren. Företaget gör en app för en global telefonkatalogstjänst som blivit gigantisk, särskilt i Indien och Mellanöstern.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här