Digitalisering

”Googles glasögon inte värda huvudvärken”

Google Glass 2: Sökjättens glasögon Google Glass har smarta funktioner och klar sciencefictionfaktor. Men när första omgångens betatestare kom ut i verkligheten fick de genast töntstämpel. Glasögonen är helt enkelt för fula. Hos optikern skulle de hamna i lågprislådan. Här får Sergey Brin en formgivare för att rätta till utseendet Foto: Jeff Chiu/TT

"De är inte värda huvudvärken". Det säger en av dem som tidigt fått delta i proven av Googles digitala glasögon Glass, och som initialt var en stor entusiast.

Publicerad

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →

Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här