Övriga nyheter

Fabriksmiljön blir bättre med vr-teknik

Michael Holmudden

Med teknik från spelvärlden blir upplevelsen av arbetsmiljön i en fabrik på planeringsstadiet mycket verkligare.

Publicerad

Michael Holmudden är spelentusiast på fritiden, och utvecklare av 3d-konstruktioner på konsultföretaget Semcon på arbetstid. För två år sedan testade han vr-glasögonen Oculus Rift, när han spelade dataspel.

– Det var en otroligt stark upplevelse, och jag kände direkt att det här skulle vi kunna ha nytta av på jobbet.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här