Trainee som Teknisk Kundtjänstingenjör

Vill du hjälpa oss att utveckla vår applikationskunskap och stödja våra kunder tekniskt?

Som teknisk kundtjänstingenjör så är huvuduppgiften att undersöka material som Uddeholms kunder har problem med eller frågor om. Detta leder sedan till rekommendationer om hur materialet skall behandlas i kundens processer eller om ett annat materialval eller annan behandlingsform hade varit lämpligare. Du har därmed en mycket viktig roll i ett ofta ömtåligt skede i vår kundrelation och där ett snabbt och kunnigt svar kan få mycket stor betydelse för vår kommande affärsförbindelse med den berörda kunden.

Som placerad på marknadsavdelningen följer du kundernas behov och trender, men du kommer också får en god insyn i avdelningen för forskning och utveckling och därmed kunna ligga i teknisk framkant. Den kompetens som byggs upp genom detta kan sedan komma att användas i t ex säljstödjande insatser.

Placeringsort är Hagfors och du kommer att göra resor tjänsten. Efter fullföljd traineeutbildning så är du kvalificerad för att fortsätta anställningen som ansvarig teknisk kundtjänstingenjör inom en specifik produktgrupp.


Din profil

Vi söker en dig med akademisk examen inom teknik och materialvetenskap, gärna nyexaminerad. Du ska även:

  • Ha ett driv och engagemang
  • Vara utåtriktad och gilla kontakten med andra människor
  • Gilla att lösa tekniska problem samt vara noggrann
  • Behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande
  • Gilla att jobba i ett högt tempo då vissa arbetsuppgifter ska lösas under tidspress
     

Låter detta intressant? Skynda dig då in med en ansökan!
Vi tar inte emot ansökan via mejl.

Sista datum för ansökan är 31 mars 2018.
Tillträde enligt överenskommelse.

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av Camilla Finnkvist, 0563-173 70.

Skicka din ansökan till med rubrikraden Ny Teknik Jobb.