Servicechef till SICK

Är du vår nya Servicechef som strategiskt och taktiskt leder vår serviceorganisation mot våra framtida tillväxtmål?

Vi söker nu dig som vill vara med och driva denna spännande förändring som SICK står inför. Servicechefen ingår i ledningsgruppen för SICK och medverkar i företagets övergripande tillväxtarbete. Det innebär att sätta lång- och kortsiktiga planer för serviceorganisationen utifrån företagets strategier. I dagens organisation arbetar 12 duktiga tekniker som fördelar sin tid mellan installationsarbete och underhåll. Då man ser en stor potential inom service, kommer gruppen att behöva utökas över tid. Arbetet innebär att frekvent resa inom Sverige för att besöka både tekniker och kunder på annan ort och du kommer även att resa till Tyskland ett par gånger per år. 

Vi ser att du har ett långsiktigt perspektiv i ditt arbete och är lojal företaget. För att lyckas i rollen behöver du vara en affärs- och målinriktad person med mycket energi samtidigt som du ska kunna arbeta på en strategisk och övergripande nivå. Du är noggrann och följer upp ditt arbete systematiskt.


Kvalifikationer

Du har troligen en relevant högskoleutbildning i botten men det viktigaste är att du har en gedigen arbetslivserfarenhet som servicechef från industrin. Vi ser också att du har erfarenhet av att driva förändringsarbete på ledningsnivå med gott resultat. Vi söker en ledare med ett coachande förhållningssätt och som får med sig medarbetarna mot företagets mål. Då företaget arbetar internationellt, krävs mycket god kunskap i engelska i både tal och skrift.


Kontakt

För mer information, kontakta gärna chefsrekryteringskonsult Louise Harrysson 073-059 82 41 eller Anna Arborelius 072-537 50 11 på Experis. Välkommen med din ansökan snarast och senast 2018-02-28.

Skicka din ansökan till med rubrikraden Ny Teknik Jobb.