Service Support Specialist

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Är du intresserad av att börja ett nytt jobb? Vi är en avdelning inom Finance & Business control på Scania, och vi har i uppdrag att driva ett shared service center som tillhanda håller tjänster inom leverantörs- och kundreskontra. Våra kunder finns i Europa och Australien, och vi har en stor del av vår verksamhet i Indien

Arbetsbeskrivning

Jobbet som supportspecialist ger dig ett bra tillfälle att komma i kontakt med många olika delar av Scania, och många olika länder. Våra leverantörer och kunder finns över hela världen, men för oss i supporten så handlar det mest om Europa.

Du svarar professionellt på inkommande frågor via telefon och mejl, och hanterar inkommande ärenden, vilket innebär intensiva arbetsdagar. Arbetsuppgifterna innefattar kontakt med Scanias anställda, kunder och leverantörer. Vidare ansvarar du för att lösa problemet med den obetalda fakturan, vilket innebär hantering av fakturor i  Basware och affärssystemet Oracle. Anledningarna till varför en faktura ligger som obetald kan vara många, vilket gör arbetet varierande.

Sagt av Martina som går vidare till ny tjänst inom Scania:

Det som är mest roligt är att det är så varierande. Jag gillar kombon av att jobba självständigt och prata i telefon. Man jobbar mycket på egen hand, med stöttning av gruppen, men sen så pratar man en del i telefon. Alltså både socialt men även tid att sitta själv och hantera problemen som uppstått.

Team och kollegor

Teamet består totalt av sex personer, och vi jobbar nära ytterligare ett team på ungefär lika många. Vi är en mix både vad gäller kön, ålder och härkomst, och vi har kul på jobbet!

Rollen passar dig som är/har:

  • Positiv och har driv och nyfikenhet
  • Bra på, och gillar att kommunicera
  • 3-årig gymnasial utbildning eller på annat sätt dokumenterat grundläggande kunskap i bokföring/ekonomi
  • Erfarenhet av arbete inom leverantörs- och kundreskontra
  • Goda kunskaper i engelska och svenska
  • Meriterande är även:

  • Erfarenhet av arbete inom leverantörs- och kundreskontra
  • Kunskaper i andra europeiska språk
  • Kunskaper i Basware och Oracle
  • För ytterligare information

    Om du vill veta mer om den här tjänsten vänligen kontakta:

    Camilla Karlsson, Service Support manager, telephone 070-2750354 eller e-mail: camilla.karlsson@scania.com 

    Ansökan

    Ansökan ska bestå av brev och CV. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

    Välkommen med din ansökan!

    Skicka din ansökan till med rubrikraden Ny Teknik Jobb.

    Aktuellt inom