Robotsäljare / Key Account Manager


Din uppgift blir att genomföra KAM orienterad försäljning i Sverige av robotar och robotiserade lösningar till slutkunder och integratörer. Som säljare / Key Account Manager ansvarar du för dina tilldelade kunder men har även uppgiften att skapa nya affärsrelationer. Du ansvarar för hela säljprocessen från förfrågan, utformning av kalkyler fram till färdig offert och avslut. Fokus ligger på att bearbeta slutkunder inom den tillverkande verkstadsindustrin, men du hanterar också kundkontakten med partners och systemintegratörer.

Vidare ansvarar du för att applicera både teoretisk och praktisk kunskap i dina säljmöten samt ha ansvar för den strategiska försäljningen. Det är viktigt att du gör din omvärldsanalys och att du känner din marknad. Du skall hjälpa kunden att förstå nyttan med automatisering och hur de kan effektivisera sina processer med hjälp av KUKA´s avancerade mjukvaror och robotar.

För att passa in i rollen tror vi att du är van vid att driva hela säljprocesser och har erfarenhet av kundkontakter på olika nivåer i företag. Du förväntas kunna kommunicera med kundens tekniska personal likväl som du driver kommersiell förhandling med inköpsavdelningen. Din utgångspunkt blir vid vårt kontor i Göteborg och du rapporterar till Nordisk försäljningschef.

Vi erbjuder  
En spännande och utvecklande tjänst i ett av de ledande företagen inom robotautomation. KUKA Group är marknadsledande i Europa och nummer tre i världen med över 14 000 anställda globalt. KUKA Nordic AB är i en spännande fas där det finns stora möjligheter för rätt person att göra avtryck. KUKA Nordic AB har en kvalitetsprofil med stort fokus på kunder och försäljning. Arbetsmiljön präglas av prestigelöshet högt tempo och driv. Vi kommer att ge dig en mycket omfattande introduktionsutbildning i både Sverige och Tyskland. För mer information se www.kuka.se.


Kvalifikationer

  • Teknisk grundutbildning.
  • Dokumenterad erfarenhet av teknisk försäljning och har arbetat mot B2B i automationsbranschen eller liknande.
  • God förståelse för automationsprodukter och kundnyttan de medför.
  • Van vid att hantera hela säljprocessen.
  • Van vid att arbeta i CRM system.
  • Svenska och engelska i tal och skrift.


Egenskaper

  • Säljdriven, självgående och kundorienterad.
  • Handlingskraftig och flexibel.
  • Lyhörd - lyssnar på kunden och på sin omgivning.
  • Teamspelare med god kommunikativ förmåga.
  • Skapar kontakter och underhåller relationer.
  • Professionell i din roll och inte rädd för att styra mot avslut.


Kontakt

Vi samarbetar med Säljpoolen under denna rekrytering. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Per Asplund.

Välkommen med din ansökan!

Skicka din ansökan till med rubrikraden Ny Teknik Jobb.