Reservdelsansvarig, Region Syd - Tomelilla

Vill Du leverera reservdelar och service i världsklass och representera ett av världens starkaste varumärken där stolta, glada och krävande kunder är en del av din vardag? 

Då kan du vara den vi söker!

Vi söker nu en ny medarbetare till vår anläggning i Tomelilla. Du kommer att ingå i ett drivet och kompetent serviceteam där bl.a. servicerådgivning, kundmottagning och reservdelsförsäljning ingår.

Arbetsuppgifter

Som reservdelsansvarig i vårt serviceteam har du ett brett och varierande arbete med stort ansvar och många kontaktytor. Reservdelsverksamheten och lagret ska drivas så effektivt och lönsamt som möjligt. Våra kunder är det viktigaste för oss, därför ser vi denna roll som central i vår organisation. Det är viktigt att allt kundbemötande utförs på ett vänligt, professionellt, serviceinriktat och hjälpsamt sätt. Du träffar våra kunder och rådgör med dem kring reservdelar, service och för dialog kring reparationer. Du verkar aktivt för att skapa och behålla stort förtroende och hög leveransprecision för lagret och strävar efter att öka reservdels- och serviceförsäljning. Lagerstyrning, bevakning, framtagning av relevanta analyser är uppgifter du känner dig bekväm med.

Du övervakar driften av reservdelsavdelningen och lagret genom att säkerställa att:

  • Varulagret hanteras effektivt med hög servicenivå och goda nyckeltal för verksamheten
  • Rätt reservdelar levereras i tid till kund och verkstad
  • Relevanta dokument fylls i korrekt, inklusive fakturor, betalningar och andra officiella dokument
  • Din profil

    Du har lägst gymnasieutbildning från t.ex fordonstekniska eller motsvarande arbetslivserfarenhet från fordonsbranschen med ett intresse för att ge service. Vi värdesätter om du har tidigare erfarenhet av servicearbete och vi ser gärna att du idag arbetar inom kundrelationsförsäljning och är van att möta kunder. Vi ser gärna att du har erfarenhet av t.ex. Automaster , Cabas, reservdelshantering, logistik och/eller servicerådgivning sedan tidigare.

    Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse.

    Du är serviceinriktad och känner dig bekväm med att vara spindeln i nätet, du är affärsmässig med verbal förmåga, öppen attityd och har ett respektfyllt bemötande.

    Ordning och reda är självklarhet för dig eftersom du är van vid att leverera. Du vet även att din positiva inställning kan lösa knepiga situationer när man sätter kunden i fokus.

    Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbete med dina arbetskamrater. Du bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas.

    Du talar och skriver obehindrat svenska, samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

    B körkort är ett krav och truckkort meriterande.

    Tjänsten är på heltid och vi välkomnar både kvinnliga och manliga sökanden.

    Ytterligare information

    Kontakta gärna Jenny Lindén, Servicechef på telefon 010-706 63 15.

    Ansökan

    Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betygskopior. Sista ansökningsdag är den 25 oktober och urval samt intervjuer kan ske under ansökningsperioden. 

    Vi ser fram emot din ansökan!

    Skicka din ansökan till med rubrikraden Ny Teknik Jobb.

    Aktuellt inom