Operatör till Scania Industrial Maintenance ordercentral

Scania Industrial Maintenance AB är ett tekniskt produktionsstödjande bolag med ett brett utbud av tjänster inom industriella projekt samt produktions- och fastighetsunderhåll. Vi har specialkompetens inom bland annat automation, styr och regler, el, och VVS. Vi är ett helägt dotterbolag till Scania CV AB och ett av de största tekniskt produktionsstödjande företagen i landet med ca 1000 anställda och med en omsättning på ca 1,6 miljard kronor (2017).

Som medarbetare på ordercentralen tar man emot felanmälan och registrerar ärende i vårt system. Sinne för detaljer och struktur är viktigt för denna befattning då man tilldelar ärende till utsedd person.

Man ger service till flera personer, tar fram information och uppdaterar register i våra system. Man arbetar både med inkommande, utgående samtal, ordersystem och mejl. Främsta uppgiften är att ta emot samtal från kund och tilldela arbete.

Som medarbetare på ordercentralen har man en bred roll där man hjälper till att lösa kundens problem och svarar på frågor när de kontaktar ordercentralen.

Frågor som kommer in är väldigt varierande och av olika karaktär. Exempel på dessa är efterfrågan på status av utförande arbete, handläggning av order, nyregistrering i system, lägga in prioriteringar i system etc.

För att ge rätt stöttning, råd och tips så måste man kunna identifiera vilken tjänst kunden behöver och det är viktigt att man har kännedom om verksamheten. Telefonen och datorn är det viktigaste arbetsverktyget som används för att bemöta och kommunicera med kund.

Din profil

Flexibel:

I detta arbete utmanas man med olika slags ärenden. Hjälpen man ger ska anpassas efter kundens behov och därför behöver man vara bra på att hantera förändringar och kunna anpassa sitt arbetssätt.

Kommunikativ:

Då man ständigt är i kontakt med olika människor och olika ärenden är det viktigt att kunna anpassa kommunikationen och göra sig förstådd på bästa sätt.

Serviceinriktad

:

I detta jobb värnar man om bästa möjliga service till kunderna. Därför är det viktigt att snabbt kunna uppfatta de behov som finns hos kunden  och förstå vad som måste göras.

Kompetenskrav:

  • Gymnasieutbildning 3 år eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Noggrann, systematisk, och ansvarskännande.
  • God samarbetsförmåga samt förmåga till att ta initiativ.
  • Förmåga att se sin egen framgång i lagets och avdelningens prestation.
  • Datorvana och datorkunskap.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
  • Meriterande

  • Gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Erfarenhet av kundtjänstarbete.
  • Erfarenhet från serviceyrke.
  • Arbetstid

    Arbetstid är förlagd till 3 skift där helg och natt skift ingår.

    Information om tjänsten

    För ytterligare information kontakta Thea Nilsson, Underhållsledare, telefon 08-553 819 41.

    Välkommen med din ansökan med bifogat personligt brev och CV senast 30 januari.

    Inkomna ansökningar behandlas kontinuerligt under ansökningstiden.

    Skicka din ansökan till med rubrikraden Ny Teknik Jobb.

    Aktuellt inom