Nu söker Schneider Electric en Affärsdriven Team Manager till Lund

På Schneider Electric anser vi att smart och effektiv energihantering är nyckeln till en hållbar framtid. Nu söker vi en Team Manager till Affärsområdet EcoBuildings Division, region Syd som delar vår övertygelse och använder sin egen energi på ett smart sätt för att identifiera våra kunders behov och hjälpa dem på vägen mot en optimerad fastighetsdrift med sänkt energianvändning.

Som Team Manager har du övergripande ansvar för teamets utveckling och tillväxt. Teamet består av 7 servicetekniker som hanterar projekt/serviceavtal inom fastighetsautomation. I rollen som Team Manager ingår det arbetsuppgifter såsom försäljning, personal-, resultat- och ekonomiansvar. Tjänsten innebär kundansvar och ett övergripande ansvar för teamets utveckling och tillväxt. 

Tillsammans med kompetenta och drivna medarbetare med hög laganda kommer du att vidareutveckla teamet och bygga nya relationer på en växande marknad.

Vi, tillsammans med dig, behöver möta våra kunders krav på ett innovativt sätt och erbjuda lösningar inom fastighetsautomation anpassade efter våra kunders behov och önskemål. Vi letar därför efter en lösningsorienterad person med ett stort engagemang som tar ägandeskap i relationen med sina kunder.

För att bli framgångsrik behöver du drivas av att göra affärer och uppnå mål, samtidigt som du tilltalas av att motivera och entusiasmera medarbetarna. Du är lyhörd och trygg som person samt känner en tilltro till dig själv som ledare. Eftersom relationer är en central del i ditt uppdrag, bör du även vara förtroendeingivande, samarbetsvillig samt med lätthet skapa och underhålla relationer, såväl internt som gentemot våra kunder.  

"Jag heter Martin Lindstedt och jobbar som Regionchef Syd på Schneider Electric. Region Syd innefattar 9 kontor, från Halmstad till Kalmar och är ca 60 personer till antalet. Det jag gillar mest med mitt jobb är drivet och gemenskapen som finns inom bolaget. Även kontakten man bygger upp med både med kunder och anställda. Schneider genomgår just nu en transformering där vi ställer om till en mer uppkopplad men samtidigt service-nära verksamhet. Det är spännande att få vara med på denna resa i ett företag som verkligen ligger i framkant!”  

Läs mer om oss och våra tjänster här. 

Vi söker dig med tidigare säljerfarenheter samt erfarenheter från en arbetsledande ställning, där god uppföljning av effektivitet och produktivitet ä av utförande resurser är ett krav. Det är meriterande om du har en teknisk utbildningskompetens i grunden samt en god förståelse för fastighetsautomation. Du behöver kunna uttrycka dig obehindrat i svenska och har goda kunskaper i engelska. Erfarenheter av budgetansvar är meriterande. 

Vi erbjuder dig ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. På Schneider Electric kommer du att arbeta hos ett internationellt marknadsledande företag med ett meningsfullt syfte, ett stort fokus på personalen och med flera intressanta utvecklingsmöjligheter!

Ansökan
Vi bearbetar ansökningarna löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast. I din ansökan får du gärna berätta varför du sökt tjänsten och varför du tror att denna tjänst är rätt för dig.

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolen. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Säljpoolens rekryteringskonsulter Peter Nilsson, tel. 040-660 67 22 eller Ann Szieger, tel. 040-660 67 23.

Välkommen med din ansökan!

Skicka din ansökan till med rubrikraden Ny Teknik Jobb.

Aktuellt inom