Premium

Provkörning: Peugeot 508 Hybrid – ”Ett helgjutet alternativ”

Peugeot 508 Hybrid. Foto: Felix Björklund
Peugeot 508 Hybrid. Foto: Felix Björklund
Peugeot 508 Hybrid. Foto: Peugeot
Peugeot 508 Hybrid. Foto: Peugeot
Fronten på en Peugeot 508 Hybrid. Foto: Felix Björklund
Fronten på en Peugeot 508 Hybrid. Foto: Felix Björklund
Den här generationen bygger på teknik som sjösattes 2016, därför är infotainment inte top notch. Foto: Peugeot
Den här generationen bygger på teknik som sjösattes 2016, därför är infotainment inte top notch. Foto: Peugeot
Designmässigt välbyggd och med kvalitetsmaterial som märks, skriver Felix Björklund om interiören på Peugeot 508 Hybrid. Foto: Peugeot
Designmässigt välbyggd och med kvalitetsmaterial som märks, skriver Felix Björklund om interiören på Peugeot 508 Hybrid. Foto: Peugeot
Bagaget rymmer 530 liter. 1 780 med baksätena fällda. Foto: Peugeot
Bagaget rymmer 530 liter. 1 780 med baksätena fällda. Foto: Peugeot
52 km – det är räckvidden på el för Peugeot 508 Hybrid. Foto: Peugeot
52 km – det är räckvidden på el för Peugeot 508 Hybrid. Foto: Peugeot
Peugeot 508 Hybrid. Foto: Felix Björklund
Peugeot 508 Hybrid. Foto: Felix Björklund
Peugeot 508 Hybrid. Foto: Felix Björklund
Peugeot 508 Hybrid. Foto: Felix Björklund

En del av den elektrifieringsoffensiv som ska hålla Peugeot från utsläppsböter, men även ett stiligt alternativ för vardagskörningen. 508 SW Hybrid bjuder på design, komfort och fem mils körning på el.

Publicerad

eller
Prova Ny Teknik Premium
Redan tidningsprenumerant? Aktivera ditt konto här
I medlemskapet på Sveriges Ingenjörer ingår Ny Teknik Premium. Aktivera ditt konto här

Logga in och få tillgång till ännu mer Ny Teknik
  • Tillgång till låsta artiklar på nyteknik.se
  • Exklusivt nyhetsbrev med de viktigaste nyheterna till din e-post varannan vecka
  • Obegränsad läsning i appen Ny Teknik
  • Möjlighet att läsa papperstidningen Ny Teknik digitalt i din dator, surfplatta eller mobil