Krönikor

Svårt med affären vid teknikskiften

Fredrik Karlsson, redaktör för Ny Teknik Automation och Teknikhistoria.

KRÖNIKA. Teknik förändrar världen. Vi människor ändrar beteenden, får nya vanor. Som nya sätt att konsumera media.

Publicerad

Jag minns när man sa att långa texter bara gick att läsa på papper. Jag vet att en del fortfarande säger så, men jag vet också att för många andra är en liten smart telefon huvudkanal för mediekonsumtionen.

Vi i medieföretagen tvingas till förändring och hela branschen förändras i snabb takt när läsarna, kunderna, vill mötas på andra platser. Inget ­konstigt i det om det inte vore för att våra intäkter sviker, affärsmodellerna skakar och nya aktörer konkurrerar med andra metoder.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här