Karriär

Sätten att tänka klart under ett viktigt jobbsamtal

Foto: Unsplash

En del jobbrelaterade samtal kan medföra stor stress och de rätta orden infinner sig kanske först efteråt. Men med rätt förberedelser kan du både tänka klart och känna dig mer bekväm.

Publicerad

Medarbetarsamtal, utvärderingar av resultat eller jobbintervjuer. Oavsett situation finns en risk att obehag och stress uppstår under samtalet som då kanske inte flyter på i önskad riktning. Karriärcoachen Avery Blank delar i tidningen Forbes med sig av några tips som kan underlätta jobbiga samtal:

Identifiera viktiga punkter 

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här