Karriär

Så kommer du framåt om en konflikt uppstår på jobbet

Att vara oense med en kollega eller en teammedlem är inte särskilt roligt, men det behöver inte vara dåligt. Foto: Pexels

Konflikter på jobbet kan vara produktiva, men för att nå resultat behövs en dos vänlighet och god lyssnarförmåga.  

Publicerad

Att vara oense med en kollega eller en teammedlem är inte särskilt roligt, men det behöver inte vara dåligt. Konflikter kan till och med vara produktiva eftersom olika perspektiv kan leda fram till ett bättre slutresultat. Men då gäller det att vara schysst, stötta kollegan och visa att du har det bästa för ögonen.

Karriärcoachen Avery Blank tipsar i Forbes om tre sätt att lösa upp knutar.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här