Karriär

Nasa: De flesta av de smartaste jobbar alltid åt någon annan

När man utlyser pristävlingar för att få innovationer utifrån, är det viktigt att definiera frågeställningarna på rätt sätt. Det menar Jeffrey Davis från Nasa Johnson Space Center. Foto: Tommy Harnesk
Elizabeth Richard, Wyle Science. Foto: Tommy Harnesk

Så sammanfattar Jeffrey Davis från Nasa sin syn på att ta in hjälp från allmänheten för att utveckla innovationer och lösa problem.

Publicerad

Jeffrey Davis, chef för avdelningen Health and Performance på Nasa Johnson Space Center, talade vid en Vinnovakonferens i Stockholm på tisdagen. Temat var Pristävlingar som drivkraft för innovation.

Enligt Jeffrey Davis bör man utlysa innovationstävlingar först när man försäkrat sig om, att lösningarna inte redan finns i den egna organisationen.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här