Karriär

Medarbetare boostar rekryteringen

Jeanette Andersson.

Rekryteringen tog rejäl fart när teknikbolaget WSP:s medarbetare fick titeln ”talent president” och spred budskapet att företaget sökte fler medarbetare i sina nätverk.

Publicerad

WSP:s rekryteringskampanj före sommaren har lett till att 300 personer har anställts hittills. Och fler är på gång in i början av hösten.

Jeanette Andersson, ansvarig för extern kommunikation och varumärke på WSP, är övertygad om att framgången beror på att medarbetarna gick ut i sina nätverk. I ett mail till de anställda förklarade vd:n Magnus Meyer att företaget behövde deras hjälp för att hitta fler medarbetare.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här