Karriär

Åtta orsaker till misslyckande – och två sätt att förebygga dem

Foto: Wolfgang Zwanzger / Alamy

När något går snett på jobbet med arbetsuppgiften eller kollegan beror det ofta på flera orsaker. Och att skylla ifrån sig på andra löser sällan problemet.

Publicerad

En arbetsledare går igenom dagens insats och lägger märke till att en av hennes kolleger totalt missat poängen av en arbetsuppgift. Arbetsledaren förbereder ett mejl till personen i fråga där tonen är artig men där det även är tydligt att personen gjort helt fel.

Innan mejlet skickas iväg stannar arbetsledaren upp och funderar: kan det vara så att det är jag som varit otydlig med mina instruktioner?

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här