Innovation

Stadium gör butiken interaktiv

Så här ser Stadiums nya pekskärmar ut.
Leif Liljebrunn är vd på Zetadisplay.

Med pekskärmar hamnar e-handeln i den fysiska butiken.

Publicerad

Nu ska sportkedjan Stadium – i samarbete med Malmö-företaget Zetadisplay – göra sina fysiska butiker digitalt interaktiva. Via höga pekskärmar ska kunderna kunna botanisera bland utbudet, kolla lagersaldot och välja vilken adress eller Stadiumbutik hen vill ha varan levererad till.

– Prognosen för den fysiska handeln är att antalet kvadratmeter per butik kommer att minska med 30 procent. Då måste man sälja mer per kvadratmeter. Samtidigt går e-handeln framåt, säger Leif Liljebrunn, vd på Zetadisplay.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här