Innovation

Humor hjälper vid språkinlärning

Humor, sånger och ordlekar hjälper inte bara unga utan även vuxna att lära sig främmande språk, visar en doktorsavhandling vid Jyväskylä universitet.

Om det fanns humor, gåtor och anekdoter vid inlärningstillfället så väckte det positiva känslor bland såväl läraren som kursdeltagarna, vilket effektiviserade inlärningen.

Doktoranden Giuseppe Caruso meddelar att han inte har som mål att skapa en viss modell för inlärning, utan att han vill visa hur nyttigt det kan vara att beakta känslorna i undervisningen.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här