Innovation

Hållbart i fokus när Sting tar sig an nya bolag

Fredrik Rosengren, affärscoach på Sting. Och en skärmdump från sajten GetFoodla. Foto: Sting

Här är de svenska uppstickarna som vill förändra världen.

Publicerad

Hur ser den nära framtiden ut enligt tunga acceleratorn och inkubatorn Sting? Jo, det är en där vi promenerar i virtuella butiker (med vr-headset) och köper våra kläder. Det är en där vi beställer närproducerat via mobilappen. Det är en framtid där vi screenar för demens med hjälp av ett nytt neurokognitivt test. Alla dessa idéer är representerade när Sting nu offentliggjort sina accelerator- och inkubatorbolag för 2018.

– Vi har haft ett stort antal sökande till programmen och det är mycket roligt att vi i denna omgång har flera starka internationella team bland de antagna bolagen. Gruppen representerar en stor bredd av affärsidéer som sträcker sig från e-handel och digitala marknadsplatser till ett flertal bolag med molnbaserade tjänster som riktar sig till företagsmarknaden. Vi är laddade för att dra igång med entreprenörerna, säger Fredrik Rosengren, affärscoach på Sting.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här