Tre sätt att bli framgångsrik – och gilla jobbet

2020-02-14 10:54  
Se utmaningar som möjligheter att lära, är ett av tipsen i hur du når framgång på jobbet.

Se utmaningar, ta alla tillfällen till ny kunskap och lär dig hantera de aldrig sinande jobbuppgifterna. Här är tipsen som kan hjälpa dig att bli framgångsrik på jobbet.

Det perfekta jobbet är inte nyckeln till framgång. Istället handlar det om att ha rätt inställning, gilla sitt jobb och skapa möjligheter. Det har framgångsrika yrkespersoner insett och kan därför maxa sina roller.

Karriärcoachen Avery Blank ger i Forbes tre tips som kan hjälpa dig att uppskatta jobbet mer:

Se utmaningar som möjligheter att lära

Det är mänskligt att vilja undvika utmaningar som kan leda till mer stress. Men en del stressiga situationer kan bli tillfällen att lära sig nya saker. Rygga därför inte tillbaka om ett projekt kräver kunskaper du inte känner dig bekväm med. Överväg istället att ta hjälp från en teammedlem eller en kollega på en specialiserad avdelning. Se det som en chans att lära dig mer och även utveckla samarbeten. Genom att ta dig an utmaningar med en problemlösande och nyfiken inställning drivs du framåt i karriären.

Läs mer: Tipsen för att bli mer bekväm med kritik

Uppskatta människors olikheter

En av de mest utmanande aspekterna med yrkeslivet är människor. Vi har alla olika preferenser, drivkrafter eller sätt att kommunicera. Du kanske föredrar att skicka e-post, medan kollegan vill att ni ses. Men att gå andra till mötes kan, även om det är frustrerande, göra det lättare att utföra din arbetsuppgift och minska missuppfattningar i kommunikationen. Olika sätt att göra saker kan i slutänden hjälpa dig i karriären.

Läs mer: Så skapas hållbar motivation och hälsa på jobbet

Bli bekväm med kontinuerligt arbete

Vissa känner att de bara kan andas ut när allt på jobblistan är slutfört. Men sanningen är att jobbet aldrig tar slut. Det fylls ständigt på med e-post, möten eller projekt som ska göras. Framgångsrika personer accepterar att det alltid finns något att göra, och hanterar den oändliga listan genom att sätta olika mål. De identifierar vilka uppgifter de ska göra en viss dag och oroar sig inte för nästa sak. Oro påverkar energin och kan därför försämra kvaliteten på uppgiften du har framför dig just nu.

Charlotte Delaryd

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Aktuellt inom

Ledarskap