Karriär

Tipsen som gör det lättare att prata på jobbmöten

Foto: Pexels

Känns det jobbigt att prata i ett gruppmöte? Här är tipsen som kan få dig att känna dig mer bekväm att bidra med inspel och idéer.  

Publicerad

Möten med deltagare från olika nivåer i ett företag är ett bra tillfälle att bolla tankar och idéer, men långtifrån alla känner sig bekväma med att prata inför en stor grupp. Samtidigt finns klara fördelar med att göra sin röst hörd eftersom det är en chans att påverka och även hjälpa kollegor att komma framåt i sina arbetsuppgifter. Om andra lär känna dig och dina tankar ökar också chansen att du blir tillfrågad att vara med i intressanta projekt. 

På sajten Fast Company ger Art Markman, professor i psykologi och marknadsföring, några tips för att repa mod att delta mer aktivt i möten.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här