Karriär

Så vill Google stärka kvinnliga entreprenörer i Sverige

Anna Wikland, chef för Google Sverige. Foto: Pontus Lundahl/TT

Färre kvinnor än män väljer att starta eget företag. Google i Sverige vill nu ge kvinnor en skjuts framåt för att förverkliga sina idéer och bli framgångsrika entreprenörer.

Publicerad

I dag lanserar Google i Sverige (och i andra länder) initiativet #WeStart, som utöver ett digitalt event där kvinnliga företagare delar med sig av sina erfarenheter, också innebär starten för ett inkubationsprogram som riktar sig till kvinnor.

50 utvalda företagare ska väljas ut för att delta i inkubatorn som pågår under hösten. Genom ett skräddarsytt program ska deltagarna få förutsättningar att ta sina spirande affärsidéer vidare till verksamhet, men också få råd om exempelvis finansiering och säljstrategier.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här