Karriär

Så undviker du att bli en tyst mus på hybridmötet

Tyst som en mus under hybridmötet? Så här tar du dig in i matchen. Foto: Unsplash

Att göra rösten hörd under möten när du deltar på distans kan vara knepigt. Men det finns sätt att öka den virtuella närvaron.

Publicerad

Nu planerar många företag hybridmodeller där distansarbete kommer att varvas med kontorsjobb. Men när teammedlemmar får olika förutsättningar att kommunicera på möten finns en risk att distansjobbarna hamnar i skymundan. Därför behöver både chefer och medarbetare tänka till för att mötena ska fungera bra. Det menar Karin Reed, chefscoach och medförfattare till boken "Suddenly virtual: How to make remote meetings work” i en artikel i tidningen Business Insider.

Här är hennes tips för att stärka distansjobbarnas närvaro under hybridmöten:

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här