Karriär

Fem råd för en snällare arbetsplats

Snällhetskultur på jobbet är lönsamt, menar pr-byrån. Foto: Rex Features
Patrik Westander

En snäll kultur på arbetsplatsen ökar effektiviteten. Det menar pr-byrån som nu satsar på kurs i snällhetskultur.

Publicerad

– Att vara snäll i arbetslivet missförstås av många som mesighet och konflikträdsla. Vi menar tvärtom att en lönsam snällhetskultur skapar tillit mellan medarbetare vilket ger ökad kreativitet och effektivitet, säger Patrik Westander, vd på pr-byrån Westander.

Företaget har med interna undersökningar kommit fram till hur viktig en snällhetskultur är för förtroendet och samarbetet mellan medarbetare. Patrik Westander ger oss sina fem bästa råd över hur man som enskild medarbetare stärker snällhetskulturen på sin arbetsplats:

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här