Karriär

Experten: Kreativitet kräver tid – och övning

Kreativitetsforskaren Samuel West tycker sig ha formeln för att få kreativiteten att flöda på företaget.

En tillåtande miljö, tid och ständig övning. Det är vad som krävs för att man ska kunna vara kreativ på jobbet. Men dessvärre ”glömmer” de flesta företag bort detta i jakten på profit.

Publicerad

– Att man vill ha kreativitet är en floskel, det har bara blivit Corporate bullshit, säger kreativitetsforskaren Samuel West.

I Sverige lyfter man ständigt fram värdet av att ifrågasätta och tänka självständigt. Genom hela grundskolan uppmanas vi att vara kreativa – men väl ute i arbetslivet är det något helt annat som efterfrågas. Det menar Samuel West som forskar i organisationspsykologi och kreativitet.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här