Karriär

Empatieffekten − så kommer du överens med de flesta på arbetsplatsen

Foto: Caiaimage/Martin Barraud

Empati är en viktig egenskap för framgångsrikt samarbete. Här är sju tips som kan göra dig till en bättre ledare, entreprenör och kollega.

Publicerad

Empati är förmågan att förstå hur andra känner. Den här viktiga egenskapen går att träna upp, enligt en artikel i Business Insider som utgår från ny forskning vid Harvard där psykiatrikern Helen Riess har utvecklat en empatiutbildning baserad på forskning inom neurobiologi.

Genom att följa dessa sju tips kommer du ha lättare att förstå andra, skapa starkare band och bli mer omtyckt:

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här